همشهری آنلاین: معاون رئیس‌جمهور گفت: دعوت برای بازدید از تاسیسات هسته‌یی ایران در راستای شفاف‌سازی در فعالیت‌های‌مان انجام می‌شود.

علی‌اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه، در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت دکتر مجید شهریاری و سالگرد شهادت مسعود علی‌محمدی  با بیان این مطلب به ایسنا، خاطرنشان کرد: پیش از این نیز اقدامات مشابهی در این زمینه داشته‌ایم و این بار که در آستانه مذاکرات با 5+1 هستیم برای نشان دادن حسن نیت از تشکل‌های بین‌المللی و موسسات بین‌المللی و نمایندگان آن‌ها و هم‌چنین تعدادی از کشورها دعوت کردیم که نمایندگانی به ایران بفرستند و از تاسیسات هسته‌ای کشورمان بازدید کنند.

 وی توضیح داد: البته این دعوت به معنای این نیست که از کشور به‌خصوص افرادی را دعوت کرده باشیم بلکه دعوت از مجموعه و تشکل‌های بین‌المللی است؛ مانند جنبش غیرمتعهدها، اتحادیه اروپا و ... . ممکن است سفیر یک کشور به ایران بیاید؛ اما در واقع سفیر آن کشور مجموعه‌ای را نمایندگی می‌کند که هم‌فکرش هستند.

صالحی هم‌چنین درباره این که آیا ترور دانشمندان هسته‌ای می‌تواند تاثیری در کند شدن برنامه هسته‌ای کشورمان داشته باشد، تصریح کرد: حدود 32 سال است که از پیروزی انقلاب می‌گذرد. در طول این 32 سال همه فشارها به ما وارد شده است، فشارهایی در قالب جنگ، محاصره اقتصادی و ترور. اگر ارزیابی از 32 سال داشته باشیم می‌بینیم که آیا متوقف شدیم یا رو به جلو هستیم. ایران اولین کشور اسلامی است که توانسته است در مدار زمین ماهواره بگذارد؛ اولین کشور اسلامی است که توانسته حیوانات را کلون بکند و اولین کشور اسلامی است که به تمامی عرصه‌های هسته‌ای دست یافته است. ایران اولین کشور اسلامی است که بیش‌ترین تعداد دانشجو را دارد. این‌ها نشان می‌دهد با این اقدامات خبیث خود و غیرخیرخواهانه نمی‌توانند حرکت پرشتاب این ملت عزیز را که ریشه در تاریخ و سنت خود دارد و در دین‌ و دین‌باوری ریشه دارد را باز دارند.

 او با بیان این که قطعا رفتن هر عالمی ثلمه‌ای را ایجاد می‌کند، تصریح کرد: پر کردن جای افرادی مانند دکتر شهریاری و علی‌محمدی که افتخار داشتم خدمت هر دو باشم بسیار مشکل است اما با تلاش و همت بیش‌تر و این که این دو استاد شهید بزرگوار را بتوانیم به عنوان الگو قرار دهیم قطعا سبب خواهد شد دانشجویان آینده ما همین مسیر را طی کنند و همگی مسلح به علم و دین باشند.

 رئیس سازمان انرژی اتمی با بیان این که علم برای ما به تنهایی کافی نیست، بر ضرورت دین‌باوری تاکید کرد و گفت: اخلاق و دین است که می‌تواند علم را در بستر مناسب خود قرار دهد. این دو استاد الگوهایی هستند و به عنوان چراغ پرفروعی هستند که نسل جوان ما را مانند چراغی هدایت خواهند کرد.

 وی افزود: گرچه جای آنان خالی است اما این اقدامات آن‌ها نشان داد که ما در بحث هسته‌ای پیروزیم.

 صالحی در پاسخ به این پرسش که آیا شما به عنوان وزیر به مجلس معرفی خواهید شد؟ گفت: باید صبر کنیم تا ببینیم چه خواهد شد.

 او هم‌چنین در پاسخ به این پرسش که دوران سرپرستی را چگونه دیده‌اید؟ اظهار کرد: لطف الهی تاکنون شامل حال ما بوده است و دستاوردهای آن تاکنون کم نبوده است.

 سرپرست وزارت خارجه در پاسخ به این پرسش که آیا از پست جدید خود رضایت دارید؟ گفت: رضایت من شرط نیست بلکه رضایت خدا و رضایت مردم شرط است. امیدواریم این رضایت برقرار باشد.

 معاون رئیس‌جمهور گفت که هیچ اطلاعی از این که چه کسی قرار است به عنوان وزیر به مجلس معرفی شود ندارد.

 وی در مورد سفرش به عراق گفت: این سفر دستاوردهای بسیار خوبی داشت و ان‌شاءالله در آینده شاهد نتایج این سفر خواهد بود.

کد خبر 125127
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز